FAKTUROWANIE

Polecaj i zarabiaj

bezpłatna konsultacja

Oferta biura rachunkowego 

Wybór formy opodatkowania dla firmy

Biuro Rachunkowe Poznań

Sprawdź ofertę!

Jesteśmy prawdopodobnie jednym z najlepszych biur rachunkowych w Poznaniu
Biuro Rachunkowe Poznań FakturTax

Dodatkowe usługi

Zakres Usług

Rejestracja firmy i księgowość 

Informacje

Biuro rachunkowe

godz. otwarcia biura:

pon.-pt. 8:00 -16.00

Zacznij księgowość z nami już dzisiaj!

REGON 38220906600000

NIP 7792501772

KRS 0000765170

 

FakturTax.pl - Kancelaria Rachunkowo-

Podatkowa S.D.P Sp. z o.o.  

ul. Klaudyny Potockiej 25, 60-211 Poznań

Chcesz założyć działalność gospodarczą a nie wiesz jak? To żaden problem! FakturTax pomoże Tobie całkowicie bezpłatnie.

Dołącz do naszych klientów, którzy księgują w FaktuTax.pl  za 99 zł

PANEL KLIENTA

Biuro Rachunkowe Poznań FakturTax

Sprawdź zupełnie za darmo

Jak założyć działalność gospodarczą w 2019 roku

27 marca 2019

Jak założyć działalność gospodarczą 
krok po kroku w 2019 roku?

Dołącz do naszych klientów, którzy księgują w FaktuTax.pl  za 99 zł

Chcesz założyć działalność gospodarczą a nie wiesz jak? To żaden problem! FakturTax pomoże Tobie całkowicie bezpłatnie.

Krok 1- Wypełnienie formularza CEIDG-1

Krok 2- Wybranie odpowiedniego biura rachunkowego

Krok 3- Złożenie do ZUSu druków ZZA oraz ZUA

Krok 4- Powiadomienie Urzędu Skarbowego jeżeli chodzi o VAT

Krok 5- Wyrobienie pieczątki

Krok 6- Założenie firmowego rachunku bankowego

 

Wypełnienie formularza

Krok 1- Wypełnienie formularza CEIDG-1

W zasadzie większość czynności związanych z założeniem firmy możemy wykonać przez internet. Zakładanie firmy zaczynamy od wpisania w przeglądarkę adresu firma.gov.pl i wypełnienia na niej formularza CEIDG-1(wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). 

Ważne: Ten sam formularz służy w przyszłości do zgłasza wszelkich zmiany danych. Na ten obowiązek przedsiębiorca ma 7 dni od ich zaistnienia. Informacja praktyczna: Jeżeli zakładając firmę nie posiadasz jeszcze nadanego NIP-u, to po jego otrzymaniu nie musisz ponownie aktualizować danych w systemie CEIDG. NIP zostaje zaczytany automatycznie.

W formularzu CEIDG-1 należy podać m.in. rodzaj działalności. W tym celu stworzona została Polska Klasyfikacja Działalności w skrócie (PKD) która zawiera spis czynności, jakie może wykonywać przedsiębiorstwo. Wskazanie odpowiedniego PKD jest niezbędne. Do formularza CEIDG wpisuje się jedynie numery wybranych czynności. Liczba PKD w wniosku nie jest limitowana. Twoja firma może zajmować się jednocześnie szkoleniem a także wydawaniem np. odpowiednich certyfikatów. Do tej czynności trzeba byłoby podać przynajmniej dwa odpowiednie PKD

Wypełniając formularz CEIDG-1 wskazujemy również odpowiednią formę opodatkowania podatkiem dochodowym. Większość przedsiębiorców pozostaje przy tak zwanej skali podatkowej, to warto poznać wszystkie formy opodatkowania działalności gospodarczej.

 

Biuro rachunkowe albo księgowość internetowa

Krok 2- Wybranie odpowiedniego biura rachunkowego

 

W formularzu CEIDG należy wskazać, osobę lub biuro rachunkowe, które będzie prowadzić dokumentację finansową firmy a także przechowywać wszystkie dokumenty firmowe. Jeśli nie wiemy jeszcze w momencie wypełniania wniosku, z jakim biurem księgowym będziemy współpracować, to wybieramy opcję samodzielnego prowadzenia dokumentacji, a później nasz wpis możemy aktualizować.

Warto wybrać dobre i sprawdzone biuro rachunkowe z dużym doświadczeniem. Ja osobiście polecam biuro rachunkowe FakturTax.pl z którego obecnie korzystam i polecam takie rozwiązanie przynajmniej z dwóch powodów: bardzo konkurencyjna cena jeżeli chodzi o rynek a także, w ramach obsługi otrzymujesz opiekę doradcy podatkowego , który w dużej mierze pozwoli zaoszczędzić Twojej firmie odpowiedni środki przy różnych odliczeniach. Pamiętam, że to biuro zupełnie za darmo za Ciebie wypełnia wszystkie formalności! A to już naprawdę duży krok przy zakładaniu firmy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Krok 3- Złożenie do ZUS-u druków ZZA oraz ZUA

 

Każdy przedsiębiorca w ZUS-ie występuje jakby w 2 osobach. Po pierwsze jest on jednocześnie tak zwanym Płatnikiem, czyli osobą wpłacająca składki (za siebie samego i swoich pracowników) oraz jako Ubezpieczony (jakby na równi ze swoimi pracownikami). Może to wydawać się skomplikowane, ale zapewniam że jest to prostsze niż się wydaję.

Do ZUS-u składamy jeden z dwóch podstawowych dokumentów:

  • ZZA – rejestracja tylko do składki zdrowotnej:
    • gdy chce się skorzystać z "ulgi na start" LUB
    • gdy jest się jednocześnie zatrudnionym na umowę o pracę z wynagrodzeniem powyżej minimalnej pensji krajowej.
  • ZUA – rejestracja do wszystkich składek:
    • w pozostałych sytuacjach (w tym również rejestracja do "małego ZUS-u").

Jeśli chcesz zgłosić członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego, to wypełnij także formularz ZCNA.

Jeżeli masz pytania dotyczące wypełniania ZZA oraz ZUA , napisz chętnie opowiemy

ZZA oraz ZUA można wypełnić w momencie zakładania firmy, jako dodatkowy formularz wysyłany i podpisywany wraz z CEIDG lub w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności na dostarczyć do ZUS-u dokumenty ZUA lub ZZA na ich papierowych formularzach ( można wysłać listownie, najlepiej za potwierdzeniem odbioru)

 

Urząd Skarbowy - jeśli chcesz być VAT-owcem

Krok 4- Powiadomienie Urzędu Skarbowego jeżeli chodzi o VAT

 

Numer NIP pozostaje niezmieniony – nasz osobisty numer staje się numerem firmy w momencie jej powstania. Jeżeli dotąd nie posiadało się NIP-u, to zostanie on nadany przy realizacji przez Ministerstwo naszego wniosku o założenie firmy. Aby go poznać, najprościej jest wyszukać swój wpis korzystając z wyszukiwarki przedsiębiorców. Każdy wpis powinien tam pojawić się najpóźniej w 3 dni od podpisania wniosku CEIDG, a najczęściej jest już następnego dnia.

W formularzu CEIDG informujemy Urząd Skarbowy o wybieranej formie opodatkowania i co za tym idzie rodzaju prowadzonej dokumentacji księgowej – to masz już za sobą. Musisz jeszcze zdecydować, czy chcesz być czynnym podatnikiem VAT. Jeśli nie, to urzędu już nie odwiedzasz. W przeciwnym wypadku należy złożyć dokument o nazwie VAT-R.

 

Czy potrzebujesz pieczątki?

Krok 5- Wyrobienie pieczątki

 

Nie istnieje obowiązek lub prawny wymóg posiadania pieczątki firmowej to jednak jej posiadanie często okazuje się przydatne, a że jej uzyskanie nie stanowi wielkiego trudu ani kosztu, to warto się o taką pieczęć postarać. Średni koszt pieczątki to ok 30 zł. Można zrobić to bezpośrednio przez Internet. Pieczątka głównie przydaję się przy wystawianiu faktur lub podpisywaniu różnego rodzajów umów. Po prostu z mojego doświadczenia oszczędność czasu przy wypisywaniu danych firmy na fakturze, przy zakupie bezpośrednim.

Co umieszcza się na takiej pieczęci:

  • pełna nazwa firmy (wraz z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy),
  • adres siedziby,
  • może być telefon, faks, e-mail,
  • REGON i NIP.

 

Konto bankowe - wybierz najlepsze

Krok 6- Założenie firmowego rachunku bankowego

 

Wiele osób rozpoczynających przygodę z działalnością gospodarczą korzysta na samym początku ze swojego konta osobistego. Według mnie jest to nie koniecznie dobry pomysł z uwagi na to, że wyznaję zasadę, że nie miesza się życia prywatnego z życiem tzw. firmowym. Najlepiej otworzyć sobie konto lub dodatkowy rachunek bankowy tylko dedykowany do transakcji biznesowych, wtedy będziemy mogli bez żadnego problemu sortować, sprawdzać, weryfikować przychody, rozchody, opłaty czy inne zlecenia obowiązkowe dla przedsiębiorcy jak ZUS-y czy VAT. Mi to bardzo ułatwiło działanie.

Założenie konta dedykowanego dla działalności gospodarczej nie jest skomplikowane, wystarczy udać się do banku, najlepiej wcześniej sprawdzić ofertę w Internecie i wybrać konto za 0 zł. Ja korzystam z usługi banku Santander chociażby z uwagi na mobilność i 0 zł za prowadzenie rachunku. Ale każdy może wybrać sobie dowolny bank. 

W każdym razie udając się do banku lub wypełniając formularz on-line należy posiadać:

  • dowód osobisty,
  • wydruk wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (po wpisaniu do CEIDG można wydrukować z strony potwierdzenie, o tym że twoja firma została zarejestrowana) oczywiście bezpłatnie ;)

Po założeniu firmowego konta bankowego należy koniecznie poinformować o tym fakcie Urząd Skarbowy oraz ZUS wypełniając wniosek aktualizacyjny CEIDG.

Założenie firmy już za Tobą!