księgowość poznań
założenie działalności gospodarczej
usługi księgowe
księgowość uproszczona
pomoc w założeniu firmy
prowadzenie książki przychodów i rozchodów
mała księgowość
biuro rachunkowe poznań grunwald
księgowość dla lekarzy
księgowość dla organizacji
księgowość dla informatyków
legalizacja zatrudnienia/pobytu/karta pobytu
legalizacja zatrudnienia/pobytu cennik
Dodatkowe usługi
Zakres Usług
Zakładanie firmy
Wybór formy opodatkowania
Biuro rachunkowe
Pełna księgowość
Biuro Wirtualne Poznań
Program do fakturowania
Księgowość Poznań
Poradnik Przedsiębiorcy
biuro rachunkowe Grodzisk Wielkopolski
biuro rachunkowe Gniezno
biuro rachunkowe Luboń
biuro rachunkowe Bydgoszcz
biuro rachunkowe Zielona Góra
biuro rachunkowe Swarzędz
biuro rachunkowe Środa Wielkopolska
biuro rachunkowe Murowana Goślina
biuro rachunkowe Poznań i okolice
biuro rachunkowe Gorzów Wielkopolski
Strona główna
Cennik Pełna księgowość
Cennik Jednoosobowa firma
Cennik biuro wirtualne
Oferta biura rachunkowego
Certyfikaty
Kariera - Aplikuj
Dlaczego FakturTax ?
biuro rachunkowe Łazarz
biuro rachunkowe Wilda
biuro rachunkowe Piątkowo
biuro rachunkowe Grunwald
biuro rachunkowe Jeżyce
biuro rachunkowe Winogrady
biuro rachunkowe Rataje
biuro rachunkowe Junikowo
Rejestracja firmy i księgowość
Informacje
Biuro rachunkowe
godz. otwarcia biura:
pon.-pt. 8:00 -16.00
Zacznij księgowość z nami już dzisiaj!
REGON 38220906600000
NIP 7792501772
KRS 0000765170
FakturTax.pl - Kancelaria Rachunkowo-
Podatkowa S.D.P Sp. z o.o.
ul. Klaudyny Potockiej 25, 60-211 Poznań
Chcesz założyć działalność gospodarczą a nie wiesz jak? To żaden problem! FakturTax pomoże Tobie całkowicie bezpłatnie.
Dołącz do naszych klientów, którzy księgują w FaktuTax.pl za 99 zł
Jak założyć działalność gospodarczą w 2019 roku
Chcesz założyć działalność gospodarczą a nie wiesz jak? To żaden problem! FakturTax pomoże Tobie całkowicie bezpłatnie.
Krok 1- Wypełnienie formularza CEIDG-1
Krok 2- Wybranie odpowiedniego biura rachunkowego
Krok 3- Złożenie do ZUSu druków ZZA oraz ZUA
Krok 4- Powiadomienie Urzędu Skarbowego jeżeli chodzi o VAT
Krok 5- Wyrobienie pieczątki
Krok 6- Założenie firmowego rachunku bankowego
Wypełnienie formularza
Krok 1- Wypełnienie formularza CEIDG-1
W zasadzie większość czynności związanych z założeniem firmy możemy wykonać przez internet. Zakładanie firmy zaczynamy od wpisania w przeglądarkę adresu firma.gov.pl i wypełnienia na niej formularza CEIDG-1(wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
Ważne: Ten sam formularz służy w przyszłości do zgłasza wszelkich zmiany danych. Na ten obowiązek przedsiębiorca ma 7 dni od ich zaistnienia. Informacja praktyczna: Jeżeli zakładając firmę nie posiadasz jeszcze nadanego NIP-u, to po jego otrzymaniu nie musisz ponownie aktualizować danych w systemie CEIDG. NIP zostaje zaczytany automatycznie.
W formularzu CEIDG-1 należy podać m.in. rodzaj działalności. W tym celu stworzona została Polska Klasyfikacja Działalności w skrócie (PKD) która zawiera spis czynności, jakie może wykonywać przedsiębiorstwo. Wskazanie odpowiedniego PKD jest niezbędne. Do formularza CEIDG wpisuje się jedynie numery wybranych czynności. Liczba PKD w wniosku nie jest limitowana. Twoja firma może zajmować się jednocześnie szkoleniem a także wydawaniem np. odpowiednich certyfikatów. Do tej czynności trzeba byłoby podać przynajmniej dwa odpowiednie PKD
Wypełniając formularz CEIDG-1 wskazujemy również odpowiednią formę opodatkowania podatkiem dochodowym. Większość przedsiębiorców pozostaje przy tak zwanej skali podatkowej, to warto poznać wszystkie formy opodatkowania działalności gospodarczej.
Krok 2- Wybranie odpowiedniego biura rachunkowego
W formularzu CEIDG należy wskazać, osobę lub biuro rachunkowe, które będzie prowadzić dokumentację finansową firmy a także przechowywać wszystkie dokumenty firmowe. Jeśli nie wiemy jeszcze w momencie wypełniania wniosku, z jakim biurem księgowym będziemy współpracować, to wybieramy opcję samodzielnego prowadzenia dokumentacji, a później nasz wpis możemy aktualizować.
Warto wybrać dobre i sprawdzone biuro rachunkowe z dużym doświadczeniem. Ja osobiście polecam biuro rachunkowe FakturTax.pl z którego obecnie korzystam i polecam takie rozwiązanie przynajmniej z dwóch powodów: bardzo konkurencyjna cena jeżeli chodzi o rynek a także, w ramach obsługi otrzymujesz opiekę doradcy podatkowego , który w dużej mierze pozwoli zaoszczędzić Twojej firmie odpowiedni środki przy różnych odliczeniach. Pamiętam, że to biuro zupełnie za darmo za Ciebie wypełnia wszystkie formalności! A to już naprawdę duży krok przy zakładaniu firmy.
Krok 3- Złożenie do ZUS-u druków ZZA oraz ZUA
Każdy przedsiębiorca w ZUS-ie występuje jakby w 2 osobach. Po pierwsze jest on jednocześnie tak zwanym Płatnikiem, czyli osobą wpłacająca składki (za siebie samego i swoich pracowników) oraz jako Ubezpieczony (jakby na równi ze swoimi pracownikami). Może to wydawać się skomplikowane, ale zapewniam że jest to prostsze niż się wydaję.
Do ZUS-u składamy jeden z dwóch podstawowych dokumentów:
Jeśli chcesz zgłosić członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego, to wypełnij także formularz ZCNA.
Jeżeli masz pytania dotyczące wypełniania ZZA oraz ZUA , napisz chętnie opowiemy
ZZA oraz ZUA można wypełnić w momencie zakładania firmy, jako dodatkowy formularz wysyłany i podpisywany wraz z CEIDG lub w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności na dostarczyć do ZUS-u dokumenty ZUA lub ZZA na ich papierowych formularzach ( można wysłać listownie, najlepiej za potwierdzeniem odbioru)
Krok 4- Powiadomienie Urzędu Skarbowego jeżeli chodzi o VAT
Numer NIP pozostaje niezmieniony – nasz osobisty numer staje się numerem firmy w momencie jej powstania. Jeżeli dotąd nie posiadało się NIP-u, to zostanie on nadany przy realizacji przez Ministerstwo naszego wniosku o założenie firmy. Aby go poznać, najprościej jest wyszukać swój wpis korzystając z wyszukiwarki przedsiębiorców. Każdy wpis powinien tam pojawić się najpóźniej w 3 dni od podpisania wniosku CEIDG, a najczęściej jest już następnego dnia.
W formularzu CEIDG informujemy Urząd Skarbowy o wybieranej formie opodatkowania i co za tym idzie rodzaju prowadzonej dokumentacji księgowej – to masz już za sobą. Musisz jeszcze zdecydować, czy chcesz być czynnym podatnikiem VAT. Jeśli nie, to urzędu już nie odwiedzasz. W przeciwnym wypadku należy złożyć dokument o nazwie VAT-R.
Krok 5- Wyrobienie pieczątki
Nie istnieje obowiązek lub prawny wymóg posiadania pieczątki firmowej to jednak jej posiadanie często okazuje się przydatne, a że jej uzyskanie nie stanowi wielkiego trudu ani kosztu, to warto się o taką pieczęć postarać. Średni koszt pieczątki to ok 30 zł. Można zrobić to bezpośrednio przez Internet. Pieczątka głównie przydaję się przy wystawianiu faktur lub podpisywaniu różnego rodzajów umów. Po prostu z mojego doświadczenia oszczędność czasu przy wypisywaniu danych firmy na fakturze, przy zakupie bezpośrednim.
Co umieszcza się na takiej pieczęci:
Konto bankowe - wybierz najlepsze
Krok 6- Założenie firmowego rachunku bankowego
Wiele osób rozpoczynających przygodę z działalnością gospodarczą korzysta na samym początku ze swojego konta osobistego. Według mnie jest to nie koniecznie dobry pomysł z uwagi na to, że wyznaję zasadę, że nie miesza się życia prywatnego z życiem tzw. firmowym. Najlepiej otworzyć sobie konto lub dodatkowy rachunek bankowy tylko dedykowany do transakcji biznesowych, wtedy będziemy mogli bez żadnego problemu sortować, sprawdzać, weryfikować przychody, rozchody, opłaty czy inne zlecenia obowiązkowe dla przedsiębiorcy jak ZUS-y czy VAT. Mi to bardzo ułatwiło działanie.
Założenie konta dedykowanego dla działalności gospodarczej nie jest skomplikowane, wystarczy udać się do banku, najlepiej wcześniej sprawdzić ofertę w Internecie i wybrać konto za 0 zł. Ja korzystam z usługi banku Santander chociażby z uwagi na mobilność i 0 zł za prowadzenie rachunku. Ale każdy może wybrać sobie dowolny bank.
W każdym razie udając się do banku lub wypełniając formularz on-line należy posiadać:
Po założeniu firmowego konta bankowego należy koniecznie poinformować o tym fakcie Urząd Skarbowy oraz ZUS wypełniając wniosek aktualizacyjny CEIDG.