Czego dowiesz się z artykułu ?
1. Jak rozliczyć działalność gospodarczą w domu?
2. Jak wygląda podatek od nieruchomości przy działalności wykonywanej w domu?
3. Czy domowe opłaty eksploatacyjne można wliczyć w koszty?
4. Czy mogę odliczyć VAT od kosztów domowych z przeznaczeniem na cele firmowe?
Oferta biura rachunkowego
Wybór formy opodatkowania dla firmy
księgowość poznań
założenie działalności gospodarczej
usługi księgowe
księgowość uproszczona
pomoc w założeniu firmy
prowadzenie książki przychodów i rozchodów
mała księgowość
biuro rachunkowe poznań grunwald
księgowość dla lekarzy
księgowość dla organizacji
księgowość dla informatyków
legalizacja zatrudnienia/pobytu/karta pobytu
legalizacja zatrudnienia/pobytu cennik
Dodatkowe usługi
Zakres Usług
Zakładanie firmy
Wybór formy opodatkowania
Biuro rachunkowe
Pełna księgowość
Biuro Wirtualne Poznań
Program do fakturowania
Księgowość Poznań
Poradnik Przedsiębiorcy
biuro rachunkowe Grodzisk Wielkopolski
biuro rachunkowe Gniezno
biuro rachunkowe Luboń
biuro rachunkowe Bydgoszcz
biuro rachunkowe Zielona Góra
biuro rachunkowe Swarzędz
biuro rachunkowe Środa Wielkopolska
biuro rachunkowe Murowana Goślina
biuro rachunkowe Poznań i okolice
biuro rachunkowe Gorzów Wielkopolski
Strona główna
Cennik Pełna księgowość
Cennik Jednoosobowa firma
Cennik biuro wirtualne
Oferta biura rachunkowego
Certyfikaty
Kariera - Aplikuj
Dlaczego FakturTax ?
biuro rachunkowe Łazarz
biuro rachunkowe Wilda
biuro rachunkowe Piątkowo
biuro rachunkowe Grunwald
biuro rachunkowe Jeżyce
biuro rachunkowe Winogrady
biuro rachunkowe Rataje
biuro rachunkowe Junikowo
Rejestracja firmy i księgowość
Informacje
Biuro rachunkowe
godz. otwarcia biura:
pon.-pt. 8:00 -16.00
Zacznij księgowość z nami już dzisiaj!
REGON 38220906600000
NIP 7792501772
KRS 0000765170
FakturTax.pl - Kancelaria Rachunkowo-
Podatkowa S.D.P Sp. z o.o.
ul. Klaudyny Potockiej 25, 60-211 Poznań
Sprawdź nasze inne artykuły
Wielu przedsiębiorców, ze względu na specyfikę branży lub ograniczenia budżetowe, decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej w domu. Wiąże się to z pewnymi kwestiami prawnymi i podatkowymi. Decydując się na rejestrację i prowadzenie firmy pod adresem zamieszkania, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii, w tym rozliczanie kosztów eksploatacyjnych. Oto, co musisz wiedzieć.
Pierwszą kwestią, którą należy rozważyć, jest kwestia podatku od nieruchomości. Jeśli dotychczas płaciłeś go dla lokalu mieszkalnego, a teraz część tego lokalu przeznaczysz na cele działalności gospodarczej, musisz zgłosić ten fakt w urzędzie miasta. Stawka podatku od nieruchomości dla części wykorzystywanej w działalności będzie wyższa niż dla części mieszkalnej.
Prowadząc firmę w domu, możesz legalnie odliczyć część kosztów eksploatacyjnych, takich jak:
media (prąd, woda, ogrzewanie),
remonty,
odsetki od kredytu hipotecznego (w części dotyczącej powierzchni użytkowanej na cele działalności).
W tym celu wyznacza się wskaźnik procentowy, określający udział powierzchni mieszkania wykorzystywanej na cele działalności gospodarczej.
Przykład:
Metraż całego mieszkania: 100 m2
Powierzchnia przeznaczona na działalność: 20 m2
Wskaźnik: 20 m2 / 100 m2 * 100% = 20%
Oznacza to, że 20% kosztów eksploatacyjnych całego mieszkania może zostać odliczone od przychodu jako koszt uzyskania przychodu.
Jeśli jesteś czynnym podatnikiem VAT, możesz również odliczyć VAT w ustalonej wcześniej proporcji, zgodnie z tym samym wskaźnikiem procentowym. Warunkiem jest wykorzystywanie lokalu do działalności opodatkowanej.
Warunkiem rozliczenia kosztów eksploatacyjnych jest prowadzenie ewidencji, która określa, jaka część tych kosztów dotyczy działalności gospodarczej.
Do rozliczenia kosztów eksploatacyjnych niezbędne są faktury lub rachunki.
Przed rozpoczęciem działalności w domu, warto skonsultować się z doradcą podatkowym, aby uniknąć błędów i móc w pełni wykorzystać przysługujące ulgi.
Prowadzenie firmy w domu może być korzystnym rozwiązaniem pod wieloma względami. Pamiętając o wyżej opisanych zasadach rozliczania kosztów eksploatacyjnych, możesz legalnie obniżyć swoje podatki i zaoszczędzić pieniądze.